۱۳۹۷ فروردین ۲۲, چهارشنبه

شاهزاده محمد بن سلمان: نباید اجازه داد توافقی که باعث جنگ جهانی شد، دوباره تکرار شود




شاهزاده محمد بن سلمان: نباید اجازه داد توافقی که باعث جنگ جهانی شد، دوباره تکرار شود



شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد و وزیر دفاع پادشاهی عربی سعودی روز سه‌شنبه ۱۰ آوریل ۲۰۱۸ در یک نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، با تاکید بر اینکه باید مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شد، گفت که نباید اجازه داد توافقی که باعث جنگ جهانی شد، دوباره تکرار شود.
شاهزاده محمد بن سلمان در کاخ الیزه، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه گفت که ایران اموالش را نه برای آبادانی ملت، که برای انتشار ایدئولوژی‌اش به کار می‌برد و باید با توسعه‌طلبی‌های ایران مقابله کرد.
او ادامه داد: «باید مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شد. ما نمی‌خواهیم توافقی که در سال ۱۹۳۸ منعقد و باعث جنگ جهانی شد، دوباره تکرار شود.»
اشاره ولی‌عهد سعودی به قرارداد مونیخ است که در ۳۰ سپتامبر ۱۹۳۸ میان آلمان نازی، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا، بدون حضور نماینده چکسلواکی منعقد شد تا از بروز جنگ جهانی دوم جلوگیری شود. براساس این توافق کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان توافق کردند نواحی آلمانی‌نشین سودتنلاند چکسلواکی به خاک آلمان نازی ضمیمه شود. آلمان نازی یازده ماه بعد از توافق مونیخ و در اول سپتامبر ۱۹۳۹ به نیمه غربی لهستان حمله‌ور شد و جنگ جهانی دوم را آغاز کرد.
شاهزاده محمد بن سلمان همکاری‌های دوجانبه کشورش با فرانسه را به ویژه در حال حاضر بسیار مهم توصیف کرد و گفت که فرانسه با سعودی قراردادهای تسلیحاتی دارد و این موضوعی پنهانی نیست.
شاهزاده محمد بن سلمان در این نشست خبری به چشم‌انداز سعودی ۲۰۳۰ نیز پرداخت و گفت که هدف از این چشم‌انداز، تبدیل پادشاهی عربی به نقطه‌ای مرکزی در سه قاره است.
او درباره توانایی‌هایی کشورش توضیح داد: «ما تا کنون تنها ۱۰ درصد پتانسیل‌های سعودی را به کار گرفته‌ایم.»
شاهزاده محمد بن سلمان و امانوئل مکرون ۳۸ توافقنامه در بخش‌های دولتی و خصوصی امضاء کردند. حجم و ارزش این توافقنامه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار اعلام شد. این توافق‌ها در زمینه‌های توسعه فرهنگی، محیط زیستی، انسانی، اقتصادی، توسعه میراث استان العلا سعودی و همچنین سرمایه‌گذاری بین سعودی و فرانسه منعقد شد.
ولی‌عهد سعودی درباره منطقه باستانی العلا توضیح داد که تا کنون تنها ۵ درصد از آثار باستانی این منطقه کشف شده‌اند.
وزیر دفاع پادشاهی عربی سعودی در باره احتمال حضور نظامی کشورش در سوریه تاکید کرد که کشورش خواهان بالا گرفتن تنش در منطقه نیست، اما اعلام داشت: «ما آماده همکاری با هم‌پیمان‌هایمان در سوریه برای دست زدن هر اقدام نظامی، در صورت ضرورت هستیم.»


ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک انجمن نجات ایران دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر