۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

پیام تسلیت مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت صارم الدین صادق وزیری




پیام تسلیت مریم رجوی به‌مناسبت درگذشت صارم الدین صادق وزیری

تأسف بسیار مطلع شدیم که آقای صارم‌الدین صادق وزیری، حقوقدان و شخصیت برجسته کرد ایرانی روز چهارشنبه ۲۲فروردین ۱۳۹۷چشم از جهان فرو بست.
با صمیمانه‌ترین تسلیتها به خانواده محترم و بستگان آقای صادق وزیری و به مردم کردستان ایران، به‌روح پرفتوحش درود می‌فرستم.
آقای صادق وزیری از مؤسسین جمعیت حقوقدانان ایران و طی سالیان رئیس جمعیت کردهای مقیم مرکز در تهران بود و احترام و جایگاه ویژه‌یی نزد کردها و تمامی هموطنان‌مان داشت.
صارم الدین صادق وزیری همواره از دموکراسی برای ایران و حقوق مردم کردستان ایران در مقابل ظلم و ستمرژیم‌های شاه و شیخ دفاع می‌کرد. او بعد از کودتای۲۸مرداد سال ۱۳۳۲ علیه دکتر مصدق، دستگیر و زندانی شد و با شهید ملی دکتر حسین فاطمی هم‌بند بود.
در دوران حاکمیت پلید آخوندی و در شروع تهاجمات رژیم به کردستان، به همراه هیأت صلح تحت هدایت پدر طالقانی به کردستان رفت و ابتکار تشکیل شورای شهر سنندج را پیشنهاد کرد.
این شخصیت محبوب کرد همواره مدافع پیوند مبارزات مردم کردستان علیه رژیم ستمگر آخوندی با مقاومت سراسری بود و تا پایان حیات، از آرمان آزادی مردم ایران و رفع ستم مضاعف از هموطنان کردمان دفاع می‌کرد.
وی در مهرماه ۱۳۹۵ با امضای بیانیه حمایت از جنبش دادخواهی طی نامه‌یی اعلام کرد: «به جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۱۳۶۷ می‌پیوندم».
بدون تردید یاد و خاطره این رادمرد محبوب کرد در قلوب مردم ایران و رزمندگان آزادی و رهایی و به‌خصوص در خاطره مردم کردستان ایران و پیشمرگان دلاور آن زنده و پایدار می‌ماند.


ایران #تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک انجمن نجات ایران دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر