۱۳۹۶ آذر ۱۰, جمعه

.سرخوردگی مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی از بی‌توجهی آخوند روحانی به بحرانهای وخیم اقتصادی





.سرخوردگی مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی از بی‌توجهی آخوند روحانی به بحرانهای وخیم اقتصادی

برخی از مهره‌ها و رسانه‌های باند روحانی از بی‌توجهی رئیس‌جمهور ارتجاع به بحرانهای وخیم اقتصادی که گریبانگیر رژیم است، ابراز سرخوردگی کردند و رسانه‌های سپاه پاسداران ، اظهارات روحانی را کلی‌گویی و ادعای دستاوردهای غیرواقعی توصیف کردند.
روحانی در این مصاحبه ارائه لایحه تن‌دادن رژیم به کنوانسیونهای مربوط به پولشویی که آن‌را به‌طور بی‌سر و صدا به مجلس رژیم ارائه کرده بود، تأیید کرد.
رسانه‌های باند رقیب از این پیشتر ارائه این لایحه را یک وطن‌فروشی و خیانت توصیف کرده بودند، اما حسن روحانی در مصاحبه خود، برای نیاز ضروری رژیم به امضای این کنوانسیون‌ها تأکید کرد و گفت: 
حالا بعضی‌ها فکر می‌کنند که مشکل بانکها فقط برجامه، میگن خوب برجام که انجام گرفت. مشکل بانکها فقط برجام نیست، یک بخشش مربوط به برجامه، خیلی از قوانینی ما لازم است تصویب بکنیم برای این‌که این مشکل رفع بشه. ما اخیراً دوتا لایحه به مجلس دادیم، برای همین که مبارزه با پولشویی بود، مبارزه با تروریسم بود، به‌خاطر این‌که ما بتونیم این مشکلات را حل بکنیم. پس بانکهای ما در این زمینه باید فعال بشن. شفاف سازی کار بانکها و بخش اقتصادی دولت یکی از اهداف مهم این دولت است که در بانکها هم خواهد بود.

آخوند روحانی هم‌چنین ضمن تأکید بر نیاز حیاتی رژیم به برجام و ادامه مذاکره با اروپا، به پاسخگویی به حملات باند رقیب در این رابطه پرداخت و ضمن مجیزگویی از خامنه‌ای گفت که این سیاست‌ها را با تأیید ولی‌فقیه ارتجاع دنبال می‌کند: 
اساس سیاست ما بر این بود که یک تعامل سازنده عزتمندانه با دنیا داشته باشیم و خب مقام معظم رهبری هم فرمودند یک تعامل فراگیر با کشورهای دوست ما داشته باشیم بنابراین اساس این سیاست اینه اساس سیاست اینه که ما در منطقه مشکلاتمون رو از طریق مذاکره حل و فصل کنیم نه از طریق رویارویی بتونیم منطقه رو امن بکنیم
حالا این‌که در برجام چه اتفاقاتی در آینده خواهد افتاد، این خیلی مهم است که دولت آمریکا بعد از حدود یک ساله که الآن سرکار آمده این دولت جدید، همه تلاشش براین بود که برجام رو از بین ببره، تا امروز نتونسته. 

رئیس‌جمهور رژیم هم‌چنین با گوشزد کردن شرایط بحرانی که رژیم در آن به‌سر می‌برد، باندهای حکومتی را از ادامه جدال بر حذر داشت: 
در اینجا می‌خوام بر این نکته مهم تأکید بکنم که در شرایط فعلی کشور هیچ چیز برای ما واجب تر از انسجام و یکپارچگی و وحدت ملی نیست.
ما باید اختلافاتمان راکم کنیم اختلاقاتمان رابگذاریم کنار... و من بر این نکته در این ایام در این شرایط بیش از اوقات دیگر تأکید می‌کنم به‌خاطر شرایطی که ما تو منطقه داریم تو جهان داریم. بنا بر این، این وحدت و انسجام و توازن بین قوا، بین نیروهای مسلح برای ما بسیار مهمه.
من تلاشم در دولت دوازدهم برای مذاکره جدی‌تر با دوقوه دیگر بیشتر بوده مذاکره من با نیروهای مسلح چه سپاه چه ارتش چه بسیج بیشتر بوده و بیشتر هم خواهد بود.

یک مهره باند روحانی به نام صادق زیباکلام، مصاحبه رئیس‌جمهور رژیم را ذهنی و گفتاردرمانی خواند و گفت: آن‌گونه که روحانی از (یک) ایران ِ ذهنی سخن گفت، (نظام) ما با همسایگانش به غیر از یکی دو استثنا، رابطه خوبی دارد و مشکل اقتصادی، بیکاری و غیره در آن دیده نمی‌شود. معلوم نیست هدف و مخاطب (او) در این صحبت رودرروی تلویزیونی، کدام اقشار جامعه است. اگر هدف وی منتقدان و مخالفان هستند که به هیچ‌وجه پاسخی به انتقاداتشان داده نشد، اگر روی صحبتهای روحانی با (کسانی) بود که به او رأی دادند، اظهارات دیشب او باعث موجی از ناامیدی در بخش قابل توجهی (از آنان) شده است. (روزنامه آرمان 8/آذر/96) 

روزنامه سپاه پاسداران حرف‌های آخوند روحانی درباره صد روز اول دولت خود را، تشریح برنامه‌ها، و «کلی‌گویی» عنوان کرد و نوشت: «کلی‌گویی، به‌ویژه لحظه‌ای بود که گفته شد «دستاورد 100روزه دولت دوازدهم در کتابی روی سایت دولت قرار داده شده است، مردم می‌توانند مراجعه کنند و بخوانند.» 
سپاه پاسداران افزود: روحانی گفت مردم نگران شاخصهای کلان اقتصادی نباشند. وی بدون آن‌که اشاره‌یی به نقش بانک مرکزی در ماجرای مؤسسات مالی غیرمجاز کند، گفت: مشکل سپرده‌گذاری هم هست که یکی از معضلات ما همین شرکتها و تعاونی‌هایی بود که مردم را با سود بالا تشویق می‌کردند یا برای کلاه‌گذاشتن سر مردم اقدام می‌کردند. در این موضوع با مؤسسات غیرمجازی مواجه شدیم که مجموع کسانی که درگیر این موضوع هستند، چیزی حدود 3میلیون و 400هزار خانوار است». (روزنامه جوان 8/آذر/96)

در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر