۱۳۹۶ آبان ۲۳, سه‌شنبه

..گزارش آسوشیتدپرس از فاجعه زلزله در غرب ایران




گزارش آسوشیتدپرس از فاجعه زلزله در غرب ایران


 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد‌ «امدادرسانان روز سه‌شنبه با استفاده از بیل مکانیکی و تجهیزات سنگین در میان آوارهای خرابی ساختمانها کاوش می‌کنند، در زمانی که جسد جدیدی پیدا می‌شود، زنان گریه کنان به خدا پناه می‌آورند. روز سه‌شنبه خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش کرد در این زمین‌لرزه 530نفر را در ایران کشته شدند. 

آسوشیتدپرس افزود:‌ بسیاری از مجتمع های مسکونی که به‌شدت در سر پل ذهاب آسیب دیده‌اند، بخشی از پروژه‌های ساختمانی است که در زمان احمدی‌نژاد ساخته شدند. پس از جنگ، رژیم ایران شروع به بازسازی شهر کرد. این پروژه هم‌چنین بخشی از پروژه مسکن احمدی‌نژاد برای کم درآمدها بود... اما ساختمان سازی نازلی داشت. در این طرح حدود 2میلیون واحد در ایران ساخته شد که شامل صدها واحد در سرپل‌ذهاب می‌باشد. بسیاری از این طرح انتقاد کردند و هشدار دادند که ساخت و ساز با این کیفیت پایین و نازل می‌تواند منجر به یک فاجعه شود.

روزنامه خبری فرارو روز دوشنبه نوشته است: 'قبل از پایان ۱۰سالگی این طرح، ساختمانهای مهر تبدیل به تابوتی برای ساکنان آن شده است.' روحانی خودش گفت که دولت تحقیقات خود را مبنی بر این‌که چرا ساختمانهای ساخته شده توسط دولت به‌راحتی فرو ریختند، آغاز می‌کند. روحانی گفت کاستیها در ساخت و ساز این ساختمانها باید مورد بررسی قرار گیرد 'دولت قطعاً در مورد این مسائل پیگیری خواهد کرد و مجرمان را مورد شناسایی قرار می‌دهد.'

همچنین روابط عمومی پزشکی قانونی رژیم در کرمانشاه گفته است: دستکم 100 جانباخته زلزله، بدون مجوز دفن شده اند و تاکنون برای 430 جانباخته جواز دفن صادر کرده است.
سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران رژیم آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را 7817 نفر اعلام کرد.

      در توئیتر با نام @ bahareazady  مطالب مارا  دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر