۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

آقایان ! اعتراضات را جدی بگیرید









آقایان! اعتراضات را جدی بگیرید
هر روز و هر هفته در شهرهای مختلف شاهد اعتراضات مختلف هستیم. این اعتراضات شامل اقشار مختلف اجتماعی می‌شود. این اعتراضات نشاندهنده‌ی دو امر مسجل در جامعه می‌تواند باشد، اول اینکه اعتراضات بی‌کفایتی کامل نظام! را نشان می‌دهد که حتی توان حل حداقل‌های زندگی مردم را ندارد. دوم اینکه که این جامعه واقعا یک جامعه‌ی جوشان است و به گفته‌‌ی برخی آقایان! «روی بشکه‌ی باروت» خوابیده است.
۱) کارگران فصلی معدن طلای آق‌دره روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶ برای چهارمین روز متوالی تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به بیکاری و اخراج خود از معدن اقدام به تجمع کردند. کارگران تجمع کننده گفتند تا پیش از این به‌صورت فصلی در معدن طلای آق دره مشغول کار بودند اما در سال جدید هنوز موفق به یافتن شغل همیشگی خود نشده‌ و در نتیجه هنوز بیکارند. این کارگران گفتند از آنجایی که تا به امروز برای آنها در نیمه نخست سال جاری هیچ فرصت شغلی دیگری غیر از کار در معدن نبوده است آنها هم‌چنان در مقابل محل کار سابقشان تجمع خواهند کرد تا زمانی که به خواست آنان رسیدگی شود.
۲) صبح یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶ جمعی از اپراتورهای پستهای فشار قوی برق در اعتراض به وضعیت شغلی خود دست به تجمع در مقابل وزارت نیرو در تهران زدند. تجمع‌کنندگان که از ابتدای صبح در مقابل دفتر روحانی در خیابان پاستور تجمع کرده بودند در ادامه تجمع اعتراضی خود به مقابل وزارت نیرو رفته و خواهان رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند. یکی از تجمع‌کنندگان درباره تجمع امروز گفت: «از وزارت نیرو می‌خواهیم که هر چه سریعتر ابلاغیه کارگر دائم ما را امضاء کند».
۳) روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت معلمان و فرهنگیان بوکان همزمان با سفر مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس! به این شهر، تجمع اعتراضی برپا کردند. تجمع‌کنندگان در ارتباط با شرایط بحرانی و معیشتی معلمان به‌شدت به‌عملکرد حکومت در قبال فرهنگیان اعتراض کردند.
۴) غارت شدگان مؤسسه کاسپین روز شنبه ۲۳ اردیبهشت در شهرهای کرمان و زاهدان تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان در کرمان گفتند مسدود شدن ۷ ماهه سرمایه‌ی مردم در این مؤسسه توسط صادق لاریجانی و واریز سودهای آن به حساب شخصی وی، باعث از هم پاشیدن زندگی مردم شده است. در زاهدان نیز غارت شدگان مؤسسه کاسپین برای چندمین روز متوالی در مقابل شعبه مرکزی این مؤسسه در این شهر تجمع کردند.
اگر در نگاه اول به  این اعتراضات به صورت مجزا نگاه کنیم، حتما در ذهن تداعی می‌شود که این اعتراضات نتیجه‌ای ندارد،‌ این دیدگاه از یک سو دیدگاه غلطی نیست ولی همه واقعیت هم نیست. چرا که در روند اجتماعی و در بستر جامعه همه چیز بخصوص پدیده‌های هم محور، در هم گره خواهند خورد، این قانون تکامل اجتماعی است. بله باید به این پدیده‌ها به چشم یک پدیده‌ی منسجم نگاه کرد. وقتی باران می‌بارد ابتدا به صورت چشمه‌های مجزا پدیدار می‌‌شود و رفته رفته به صورت رودخانه‌هایی در آمده و دست آخر مانند سیل خروشانی همه چیز را از ریشه برمی‌کند. در شهرهای مختلف ما اعتراضات از قطرات باران، چشمه‌ها بالغ به رودخانه‌هایی شده است و نوید یک سیل خروشان را می‌دهد که دور نیست. بخصوص که این رودخانه‌ها از پشتوانه‌ای ریشه‌دار و قوی برخوردار است که در همه‌ی زمینه‌ها امتحان خود را در پایداری پس داده است.
پس باید به سران حکومت گفت، از این رودخانه‌ها بترسید.

 مطالب مارا  در وبلاک   های انجمن نجات  ایران وخط سرخ مقاومت 
 همچنین در توئیتر @bahareazadyدنبال کیند متشکریم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر