۱۳۹۴ اسفند ۲۳, یکشنبه

همبستگی ملی،13،مارس،2016 : محکومیت سیمین عیوضزاده، مادر زندانی سیاسی به ۹۱ روز حبس و ۷۴ضربه شلاق

محکومیت سیمین عیوضزاده، مادر زندانی سیاسی به ۹۱ روز حبس و ۷۴ضربه شلاق


دژخیمان خامنه ای سیمین عیوضزاده، مادر زندانی سیاسی امیدعلی حقشناس را به دلیل اعتراض به حکم فرزندش به ۹۱ روز حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم کردند.

وی  حکم خود را رد کرد و گفت: ”من در اعتراض به حکم سنگین پسرم و عدم موافقت با آزادی او با قرار وثیقه مقابل زندان بودم، اما پس از دستگیری به من اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی در دفاع از محمد علی طاهری تفهیم شد در حالیکه همه دنیا می دانند من برای چه آن روز تجمع کرده بودم و عکس پسرم هم دستم بود. من اصلا آقای طاهری را نمی شناسم.»
خانم عیوض زاده روز ۲۰ بهمن ماه به همراه ۱۷ نفر دیگر که در روز ۳۰ آبان ماه دستگیر شده بودند، محاکمه شدند و طبق حکمی که در تاریخ سوم اسفند ماه به وکیلش ابلاغ شد به ۷۴ ضربه شلاق و ۹۱ روز حبس محکوم شد.
خانم عیوض زاده گفت: «قاضی به من گفت شما مجوز تجمع نداشتید من هم گفتم طبق قانون، تجمعات مسالمات آمیز نیازی به مجوز ندارد. من گفتم ما کار خلافی نکردیم و آنهایی که ما را دستگیر کردند کار خلاف انجام داده اند و باید به جای ما محاکمه شوند.»
خانم عیوض درباره بازداشت خود در روز 30آبان گفت: «پس از بازداشت به زندان قرچک منتقل شدیم (درآنجا) دست به اعتصاب غذا زدیم، از مان خواستند که توضیحات و دلایل اعتصاب غذای خود را بنویسیم که ما هم نوشتیم.»

خاطرنشان می شود مزدوران بدنام اطلاعات آخوندی، زندانی سیاسی امید علیشناس، فرزند سیمین عیوضزاده، فعال حقوق مدنی و کودک را روز ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۳ بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر