۱۳۹۴ آذر ۱۳, جمعه

لیبرتی : فراخوان دیوید جونز نماینده برجسته پارلمان انگلستان به کمیسرعالی پناهندگان ملل متحد به لغو محاصره ضدانسانی مجاهدین در لیبرتی

همبستگی ملی، 4،دسامبر،2015

ضرورت اقدام فوری ملل متحد و کمیسر عالی پناهندگان برای محکوم کردن تجمع مزدوران رژیم در مقابل لیبرتی
لغو محاصره ضدانسانی، اعلام لیبرتی بعنوان کمپ پناهندگی وبرکناری عوامل رژیم ایران از مدیریت کمپ
آقای آنتونیو گوترز
کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل
ما اخیرا مطلع شده ایم که فشار علیه ساکنان کمپ لیبرتی افزایش یافته است. نفرات وابسته به وزارت اطلاعات رژیم ایران و نیروی تروریستی قدس بعنوان بخشی از یک کارزار تهدید و اذیت و آزار ازسوی رژیم تهران علیه ساکنان لیبرتی، به اطراف آورده می شوند تا به آزار و شکنجه روانی و زمینه سازی حملات مبادرت کنند. هم چنان که قبل از حملات قبلی و ازجمله حمله موشکی اخیر نمونه این توطئه ها را شاهد بوده ایم، ولی همواره هشدار های داده شده ازقبل جدی گرفته نشدند که تا کنون پیامدهای سنگینی برای ساکنان داشته است.
شما به عنوان کمیسر عالی پناهندگان قطعا تصدیق می کنید که وضعیت کنونی غیرقابل قبول است و هم چنین غیر قابل قبول است که هفت حمله قبلی به اشرفیها برغم فراخوان های بین المللی، مورد تحقیق قرار نگرفته وحتی یک نفراز مرتکبان آن به دست عدالت سپرده نشده است.
ما براین باوریم که تحولات اخیر و تشدید محدودیتها و محاصره، باید سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان را وادار به اقدام فوری کند تا ارزیابی جدیدی درمورد برخوردشان با این بحران انسانی ارائه بدهند.، بخصوص که دولت عراق درعمل نشان داده که نه لیاقت و صلاحیت دفاع از حقوق این پناهندگان را ندارد.
درچینن شرایطی فقدان یک واکنش محکم و قاطع ازسوی ارگانهای سازمان ملل، نه تنها امنیت ساکنان لیبرتی را تهدید می کند، بلکه همچنین به رژیم تهران علامت می دهد که دخالتهایش در عراق را تشدید کند.
برای تضمین امنیت وحفاظت پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی و ممانعت از دخالت رژیم ایران در امور داخلی عراق، مصرانه از شما به عنوان کمسیر عالی پناهندگان می خواهیم:
- تجمع مأموران رژیم ایران در بیرون کمپ لیبرتی را آشکارا محکوم کنید و برای پایان دادن به چنین کارزار خطرناک به بهانه دیدار خانوادگی، اقدام محکم و قاطع بعمل آورید.
- کمپ لیبرتی را یک کمپ پناهندگی سازمان ملل اعلام کنید؛
- تعهدات دولت عراق نسبت به ساکنان را رسما و علنا یادآوری کنید
- به محاصره ضدانسانی و محدودیتها بویژه درمورد بازسازی زیرساختهای صدمه دیده در کمپ لیبرتی و جایگزینی بنگال های نابود شده پس از آخرین حمله موشکی فراخوان بدهید
-بعنوان اولین گام برای تضمین ایمنی و سلامت ساکنان، اقدام قوری به عمل آورید تا عوامل رژیم ایران از مدیریت کمپ برکنارشوند.
رونوشت به:
بانکی مون، دبیرکل سازمان ملل
جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا
یان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق

تاریخ:: 24نوامبر2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر