۱۳۹۴ آذر ۲۸, شنبه

همبستگی ملی،19،دسامبر،2015 : شورای امنیت قطعنامه صلح سوریه را تصویب کرد

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب ۲۷ آذر به اتفاق آراء به قطعنامه‌ای که راه برقراری صلح در سوریه را هموار کند رای مثبت دادند.


جان کری، وزیر خارجه آمریکا که ریاست جلسه شورای امنیت را بر عهده داشت بعد از تصویب قطعنامه گفت: ”این تصمیم پیام مشخصی برای همه طرف‌های درگیر در سوریه می‌فرستد که زمان پایان دادن به کشتارها فرا رسیده است”.
به گزارش آسوشیتدپرس، تصویب این قطعنامه نشانه‌ای کم سابقه از توافق قدرتهای جهانی بر سر مساله جنگ در سوریه است. به این ترتیب تلاش برای پایان بخشیدن به بحران سوریه از حمایت سازمان ملل برخوردار خواهد شد. سازمان ملل متحد امیدوار است این قطعنامه بتواند با ترسیم نقشه راه و آوردن تمامی جناح‌های بحران سوریه بر سر میز مذاکره به زودی آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده برقرار کند.
در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است که ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ به عنوان تاریخ آتش‌بس در نظر گرفته شده و قرار است یک سال بعد از آتش‌بس انتخابات آزاد در سوریه برگزار شود.
در قطعنامه شورای امنیت از‌ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده است، تا زمینه مذاکرات نمایندگان گروه‌های مخالف رژیم بشار اسد و مقام‌های دولت سوریه برای تشکیل دولت انتقالی را تا اوایل ژانویه ۲۰۱۶ فراهم کند.

درگیری‌های سوریه تاکنون صد‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر