۱۳۹۴ آذر ۲۷, جمعه

همبستگی ملی،18،دسامبر،2015 : آمریکا: محاصره اقتصادی رژیم ایران از سوی آمریکا، تا حد وسیعی به قوت خود باقی خواهد ماند

نوشته شده توسط همبستگي ملي

آدام زوبین قائم مقام وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز پنجشنبه ۱۶ آذر در کنفرانسی بر ادامه تحریمهای آمریکا علیه رژیم آخوندی پس از برجام و همچنین تمرکز آمریکا بر حمایت رژیم ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر تأکید کرد.

وی گفت: «لغو تحریم ها تمامی مشکلات اقتصادی جاری (رژیم) ایران را حل نمی کند. برخی از این مشکلات به تحریم ها مربوط نیستند و نگرانی نسبت به شفافیت، فساد و حاکمیت قانون وجود دارد. بی دلیل نیست که بانک جهانی، رژیم ایران را برپایه راحتی تجارت در رده صد و هجدمین کشورهای جهان قرار داده است.»
وی اضافه کرد، شرکت های آمریکایی باید در رابطه با فعالیت های تجاری در ایران دقت کنند و در صورتی که محدودیت های ناشی از تحریم ها وجود داشته باشد، هیچ توافق تجاری، حتی توافق های مشروط را، پیش از اجرای توافق هسته ای امضاء نکنند.
قائم مقام وزیر خزانه داری آمریکا با اشاره به این که شرکت های آمریکایی که می خواهند با رژیم ایران تجارت کنند باید در سه حوزه محتاط باشند، افزود: «اول باقی ماندن تعداد چشمگیری از تحریم های آمریکا، تحریم های منطقه ای و تحریم های قضایی است که فعالیت های اشخاص و شرکت های آمریکایی را در بر می گیرد. دوم، باقی ماندن تحریم ها علیه اشخاص و سازمان های وابسته به رژیم ایران که در فهرست اتباع خارجی قرار دارند. این حوزه ها می تواند مشکل زا باشند و می تواند خطر تحریم ها را حتی برای اشخاص غیر آمریکایی در بر داشته باشد و سوم می خواهم به موضوع بازگشت به رژیم تحریم ها اشاره کنم.»
آدام زوبین تأکید کرد «در آمریکا گشودن حساب های بانکی توسط بانک های رژیم ایران یا دسترسی به منابع بانکی و سرمایه گذاری نیز همچنان ممنوع خواهد بود..… محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا، تا حد وسیعی به قوت خود باقی خواهدماند.»

وی افزود: «ما به فعالیت های رژیم ایران در حمایت از تروریسم اشاره می کنیم. حمایت و دخالت رژیم ایران در حفظ رژیم اسد در سوریه، حمایت از حوثی ها در یمن و حتی نقض حقوق بشر در ایران.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر