۱۳۹۷ مهر ۲۳, دوشنبه

سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران؛ امیددرمانی برای مقابله با رژیم چنج



سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران؛ امیددرمانی برای مقابله با رژیم چنج




سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران به بهانه «آیین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور» برگزار شد اما به‌واقع تلاش او برای «امیددرمانی» خیل ناامیدان از نظام بود.
دلیل ناامیدی
«گفتار درمانی خیلی مؤثر نیست اما امید درمانی به طرف می‌گوید تو مشکلی نداری، تو زنده هستی و مشکلت حل می‌شود.» می‌توان کلمه‌ی «طرف» را از جمله مربوطه حذف کرد به جای آن کلمه «نظام» را گذاشت، آنگاه معلوم می‌شود سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران به تاریخ ۲۲ مهر با چه هدفی صورت گرفته است.
روز یکشنبه رئیس جمهور نظام به مخاطبان خود گفت: «امروز در جامعه‌مان نیاز به تقویت امید به فردا داریم». او در شرایطی این جمله را به کار برد که در بدنه‌ی نظام هر روز رعشه‌های نزدیک شدن به نیمه‌ی آبان و شروع تحریم‌های نفتی و مالی آشکارتر می‌شود.
در متن انتشار یافته‌ی این سخنرانی در وبسایت پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ۲۵ بار کلمه‌ی امید به کار رفته است، می‌توان مطمئن بود که در سخنرانی ارائه شده از طرف روحانی به دفعات بیشتری این کلمه به کار رفته است.
ضرورت تاکید و تصریح بر کلمه «امید» اما با کنار زدن همه‌ی حواشی در قسمتی از سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران کاملا آشکار می‌شود. روحانی گفت: «در تاریخ آمریکا طی ۴۰ سال گذشته، کینه‌توزتر از تیم فعلی دولت آمریکا نسبت به» «نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود. دشمنی‌ها بوده اما یک نفر بوده و بقیه در دشمنی متوسط بودند اما الان در کاخ سفید بدترین‌ها دور هم جمع شده‌اند.»
روحانی سپس ادامه داد که این تیم در چهار مرحله می‌خواهد به کار خلافت اسلامی! پایان دهد:
۱.«آنها کار خود را با یک جنگ روانی شروع کردند»
۲.«جنگ اقتصادی به عنوان هدف میان‌مدت آنهاست»
۳.نشان دادن ناکارآمدی نظام
۴.«مشروعیت‌زدایی از نظام هدف نهایی آنها است.» «آن تغییر رژیمی را که سخن می‌گویند با مشروعیت‌زدایی دنبال می‌کنند». [پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ۲۲ مهر ۹۷]
ادبیات مجاهدین
پیشتر وبسایت بهارستانه متعلق به جامعه اطلاعاتی نظام، طی یادداشتی با اشاره به سخنرانی برایان هوک در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۱۸ ادبیات به کار رفته توسط مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا را مشابه ادبیات مجاهدین دانسته بود.
نویسنده بهارستانه نوشت که برایان هوک در این نشست به این موارد پرداخت:
«۱.حجاب اجباری و گشت‌های ارشاد، مشتی از خرمن و نشان‌دهنده «ماهیت سرکوبگر رژیم ایران» است.
۲.سرکوب اقلیت‌های قومی و مذهبی در ایران نهادینه شده است.
۳.یک سوم مردم ایران به دلیل «سوءمدیریت اقتصادی» در فقر غوطه ورند.
۴.بیکاری یک سوم جوانان ایرانی را در خود فرو برده است».
بهارستانه افزوده بود که برایان هوک «در این نشست مدعی شد» «یک دیپلمات ایرانی در وین به دلیل حمل مواد منفجره و قصد عملیات تروریستی در گردهمایی پاریس متعلق به «مجاهدین خلق ایران» دستگیر می‌شود». افزون بر آن مسئول گروه اقدام ایران گفت: «ایران تا کنون ۱۶ میلیارد دلار برای حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در یمن، سوریه و عراق خرج کرده و سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار به حزب‌الله لبنان پرداخت می‌کند.»
در نهایت نویسنده‌ی وابسته به جامعه اطلاعاتی نظام اینطور نتیجه‌گیری کرده بود که «راستی که اگر اسم و عکس این آقا را ندیده بگیریم، هیچ تفاوتی در لحن و لهجه او با اظهارات یک «عضو کمیسیون خارجه سازمان منافقین» نخواهیم یافت؛ موضوعاتی که این مسئول آمریکایی در چنان نشستی مطرح می کند، تاکنون هرگز بر زبان هیچ مسئول آمریکایی نیامده است و این انشاء و طرز بیان تا قبل از نفوذ سازمان منافقین در کاخ سفید که از طریق کسانی مانند «جان بولتون» یا «رودی جولیانی» محقق شد، اساسا در فرهنگ و بیان دیپلماتیک آمریکایی‌ها دیده نشده است.» [ادبیات مجاهدین در کاخ سفید؛ از «جریان وابسته» تا «نفوذ در قلب ابر قدرت»]


مطالب   مارا در وبلاک انجمن نجات ایران  ودر توئیتربنام @bahareazady   دنبال کنید

پیش بسوی قیام  سراسری ، ما بر اندازیم#   شهرهای ایران   اعتصاب # تظاهرات#

سرنگونی #   اتحادوهمبستگی     مرگ_بر_دیکتاتور   #IranRegimeChange

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر